AB Trelleborgs Velocipedfabrik, Trelleborg.                 
 MUSTANG - A.B. Trelleborgs Velocipedfabrik, Trelleborg.

^ back to Mustang Main. 

- - - - - - - - - - - - -

[CSR].

 

Mustang [53]

Minor 531, Fuchs. 

 

Mustang [Zündapp motor]

541 (-54),

553 (-55),

567 (-56),

573, 577 (-57),

583 (-58),

593 (-59),

613 (-62). 

 

Mustang [HMW motor]

578 (-57),

588 (-58),

598 (-59).

 

Mustang [Flying Horse.]

Zündapp motor.

569 (-56),

579 (-57),

589 (-58),

599 (-59). 

 

Mustang [58]

Royal 587, Zündapp 258.

 

Mustang [59]

Typ 596, Zündapp 265.

 

Mustang [Mopedscooter]

580 Jlo Piano (-58),

610 Zündapp 265 (-62). 

 

Mustang [62]

618, 617, 616, 613, 610.

 

[Motor] Zündapp 265 (-67).

 

 

Mustang [67]

Cross Special,

TT, TT-test. 

 

Mustang [69]

TT Super,

Cross Special (data),

Rocket Special,

610 Mopedscooter,

613,

616,

617-8 S.

 

[Motor] Zündapp 278. 

 

 

Mustang [74]

Cross Special,

Cross B,

617 S,

618 S,

Super TT,

Rocket RO.

 

Mustang [74]

Mamba,

Cobra,

Anaconda. 

 

 
   
N1       
                
 

 

Mustang Bj.59

Motor: Zündapp

 

 

Mustang Typ 596 Bj.59

Motor: Zündapp 265 

 

   
 
N2       
     
 

 

Utställning i Molkom.

 

 

 

MUSTANG 596. Bj.59

Motor: Zündapp 265

 
 
M1a  1959  
 1959   MUSTANG med Zündappmotor.   [Mustang 1958 med Zündappmotor.]
 

 

 

 

 
 
M1b  Finland  
 1959   MUSTANG typ 596 med Zündappmotor.   [Back/to Finland moped register Mustang 596.]
 

 

 

typ 596

MUSTANG typ 596 är en tekniskt fulländad maskin som av den stilrena inkapslingen får ett lätt och smäckert utseende. 

 

Start-snabb och god backtagare. Helkapslat kedjeskydd. absolut fritt från skrammel och plåtljud. Hårdförkromat outslitligt cylinderlopp.

 

Bottenlänk fjädring fram och swingarm bak. Fullnavsbromsar och fabriksmonterad mätare.

 

Riktpris 920:-

 

 

 

 
   
A.B. TRELLEBORGS VELOCIPEDFABRIK,  Trelleborg.
 
M2a    
    Foto Molkom  
 
 
 
M2b    
 1959   MUSTANG 596 med Zündapp 265 motor.  
 

Detta är den stormnyheten 1959.

Motorn är den nya Zündapp 265 med helt ny koppling och växellåda, allt i oljebad och liksom alla Zündapp motorer har även denna motor hårdförkromat cylinderlopp.

 

Den låga tyngdpunkten och goda balansen ger utmärkta köregenskaper. Bakhjulsfjädringen är av modernaste svängarmstyp och framfjädringen är av Mustangs sidostyva och nästan outslitliga bottenlänksystem. Även denna modell har

 

Mustangs perfekta ljuddämpningssystem. Helkapslad kedja ger ännu tystare och mjukare gång och nedbringar kedjeslitningen till ett minimum. Såväl det helkapslade kedjeskyddet som de nya eleganta motor- och ramplåtarna är konstruerade så att plåtljud och skrammel ej uppstår.